tisdag 22 mars 2011

Lärare är det viktigt för alla

Jag tycker att lärare är det viktigt för alla. Att jobba som lärare är inte lätt. De måste ha tålamod och kärleksfull. Lärare har olika ansvara för eleverna. De måste planera lektioner i varje dag och varje månad. Och de måste ha sina roll och följa med sina reglerna.
Att bli bra person eller ledare i framtiden måste vi lyssna och lyda på våra lärare. Det är jätte skillnad lärare i mitt hemland och i Sverige. Eftersom i mitt hemland får lärare straffa och slå på barn när barn respekt inte på dem. Elever måste göra sina läxor varje dag och lärare är jätte sträng.
I Sverige får lärare inte slå på barnet även barn har gjort någonting dum. Lärare planerar att ha utveckling samtal i varje terminer. Jag tycker att det är jätte bra att lärare , elever och föräldrar träffar och känner varandra mer.
Om det finns ingen lärare för att lära oss, kan vi inte bli t.ex ( läkare, president osv.....). Så jag tycker att lärare är viktigt för alla.

2 kommentarer:

  1. Ja,Jag håller med att lärarna är viktiga för alla om vi inte har lärarna så kan vi inte bli nånting t ex, läkare,lärare och många yrken.Först måste vi ha lärarna för lärar oss.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är sant faktiskt att lärarna i våra länder var jättesträng till skillnad från Sverige länder eftersom lärare i sverige man kan inte drabbas till barnet även de har gjort fel så därför barnen har ingen respekt med lärarna. Jag tror det blir bättre om lärarna bör vara lite sträng med studenter utan att påverka barnet.

    SvaraRadera