tisdag 29 mars 2011

Kan vi verkligen uppmanar folk att vara otrogen?

Det finns många dating webplatser på nätet som försöker hjälpa människor hittar kärlek eller vänner. Någon som vill söker andra kan skapa en profil och lägga in bilder och uppgift om sig själv. Idag är det verkligen vanligt. Men vad skulle händer om en sajt försöker hjälpa folk att vara otrogen? Det finns en otrohetssajt på nätet att göra ju så. Sajten säger att det sätter lite kryddor i livet och att det kan verkligen hjälpa ett äktenskap som behöver en översyn- paret söker nya sätt att känner mer känslor. Men vad säger det om våra ide av kärlek? Kvinnan i debatten skapade en profil och i några minuter fick trehundra brev som erbjuder sex med dem. VA!? Det säger att vad många vill ha är sex inte karlek. De tycker att kärlek är en känslor och när det är borta så är dem- till än annan som kan ger dem det starka känslor tills dem måste flytta igen. De tänker bara på sig själv och inte på deras partner. Om sajten provar rädda ett par från deras problem via att vara otrogen även om dem bestämmer tillsammans det säger en massor av saker om oss och hur vi tänker på varandra. Det säger att 'jag ska gifta mig med dig, men om jag blir trött eller uttråkad med dig ska jag lämna dig.' Planera vi att vara otrogen idag? Men det också säger att många är inte lycklig, många söker för någonting i livet som saknas. Det är sant att kärlek är svårt och att saker händer i livet. Inte alla kan ha bra relationer och många människor söker hela livet för någonting som gör deras liv meningsfullt. Jag tycker att sjaten är bevis att det finns en brist på många liv och att många tycker känslor är den starkaste sak det finns.

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Det tycker jag att en otrohetssajt på nätet är hel sjuk och ger stöd till de som vill ha bara sex. I livet finns det så många saker man måste göra inte bara tänka om sex hela tiden det är sjuk i huvud, tycker jag.

    SvaraRadera