måndag 21 mars 2011

I skolan är det läraren som är ledare för eleverna

Debattprogrammet i dag var intressant. Vi debatterade om lärarna håller måttet? Jag tror att i Sverige håller lärarna måttet att lära barn, men jag visste att vissa barn inte respecterar sina lärarna. Lärarna kan inte säga elaka saker till barnen eller fysiskt straffa barnen när de gjort någonting dum eller att de inte lyssnar till lärare när de har lektionen. Jag tänker att det är svårt för lärarna. I mitt hemland när elever inte lyssnar på sin lärare så kan lärare säga till eleverna mycket starkt att nu måste ni lyssna. Om några elever är dumma så kan lärare straffa dem. Det vigtigaste är att föräldrar måste lära sina barn att ha respectera till sin lärare innan de går till skolan.

1 kommentar:

  1. Det är sant. I Sverige lärare kan inte säga elaka saker till barnen. I mitt land lärare är jätte sträng. Om elever har gjort någonting fel, kan lärare straffa dem. Men i Sverige lärare kan inte straffa barnen. Barnen har 100%
    rättigheter, tycker jag.

    SvaraRadera