onsdag 9 mars 2011

Debattprogram

Igår tittade vi på ett debattprogram som handlade om kisses blogg. Sedan delade vi i två grupper en del grupp var för och andra var mot . Det var ganska bra debatt diskussion eftersom alla har olika åsikter och olika sidor av historien. Alla var vi olika och man behöver inte gilla eller förstå allt men det var vår mänskliga plikt att respektera och acceptera att alla inte ser på allt samma sätt och låta andra tycka och tänka fritt. Jag var mot skönhetsoperationer eftersom jag anser att man ska vara nöjd med sig själv, man är född till att såg ut som man gör. Ja, det kanske var lätt för mig att säga eftersom jag har sjukt bra självförtroende och är jättenöjd med mig själv och allt.

Jag vet att det finns de som hatar sig själva och tycker att de kände att någon saknas sig själv. Men man gör vad man vill med sin egen kropp och ingen ska komma och säga att den och den inte får operera näsan, och brösten, det var personens eget beslut. Men ändå jag tyckte synd om att folk opererar sig så tidigt i livet. Det finns så otroligt många risker med skönhetsoperation också för att jag hade läst på internet att många fick sjukdom och proppar, infektioner, blödningar och svårläkta sår så blev det mycket problem. Det var så onödigt att spendera tusentals kronor på skönhetsoperationer, när man kan köpa en massa annat som mer viktigast saker i sitt liv. Varför kunde inte folk fatta att man är som man är?

3 kommentarer:

  1. jag giller vad du har skrivit i slutet att "Varför kunde inte folk fatta att man är som man är? " och jag håller med ,men vi måste inte glömma att hon har rätt att skriva vad hon vill och hon tvingar ingen att göra vad hon gör så hon är fri och hon kan göra operationer hur mycke hon vill och hon kan skriva om det men vi måste kontrollera våra barn mer och inte bara skyller henna.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra sagt Jill, men man måste tänka på annat sätt, Alla fingrar har olika Långa. det betyder att alla av oss är inte samma. Även syskon som har fötts med samma föräldrarna är olika. Precis vad du sa, Du är nöjd med dig själv. i alla fall du behöver inte förändringar på dig själv. Men det finns människör som aldrig känner sig nöjda så måste man respektera det. PEACE!!!! :)

    SvaraRadera
  3. Det finns några männniskor som är aldrig nöjda vad hon eller han har i livet men det finns några människor som är nöjda för allting. Jag kan respektera det men jag ska inte påverkas på kissie.

    SvaraRadera