måndag 21 mars 2011

Hjälpa människor är friviligt

I måndag   vi har fått en artikel som  om heter Brist på civilkurage kan straffas.jag  tycker själve att det är bra att hjälpa andra om man kan .det är färlgit men man måste göra det om man vill ,om jag tänker på soldat det färligt jobb men när man ska rädda andra utan skada sig det är bra .mannen som säger att man kan inte tvinga någon att handla rätt ,han har  rätt det finns människa de tycker om sig själve de har alldrig tänker på andra de gör fel men det deras livet .Jag kan inte se till exemple om jag har på bad husset och ser nån som vill dö jag måste hjälpa till .Jag har hjälpar nån i  mitthemland soldat vill dödar henne sen hon berättar till mig jag fick gämmar henne hemma .det var färligt men jag fick göra det.De kunde inte hittar henne.det var bra hon tackade mycket hon har sakt att hon ska alldrig glömma mig.

1 kommentar: