tisdag 15 mars 2011

Vi behöver inte lagen för att hjälpa andra

Igår hade vi en spännande diskussion . Jag hade varit på ja sida att det måste finnas någon lag för att hjälpa andra människor vid nödläge. Men min personliga åsikt var att man inte behövde lagen för att hjälpa andra och hjälp måste komma från hjärtat. Jag tror om man har bra moral ska hjälpa andra utan lag. Men ibland man bli rädd när vill hjälpa andra eftersom det finns många alkoholister och några av de har vapen, kanske de ska slå mig eller döda mig. Det händer många gånger varje dag i mitt hemland t.ex. när man försöker att hjälpa någon person som utsatt för misshandel kanske ska den har man utsatt för skada. Jag tror att lagen inte ska påverka så mycket även om ska det finnas straff eftersom om personer inte brukar hjälpa andra människor jag tror att lagen inte ska tvinga dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar