tisdag 8 mars 2011

Debatt 1

Idag har jag sett ett debattprogram med mina klasskamrat. Det handlar om kissie som har blogg publicerade sin silikon bröst och falsk läppar. Hon tjänar pengar på det här sätt. Vi delade på två grupp en för och andra är ett mot. Jag blev chockad eftersom mina klasskamrat diskutera mycket varandra. De såg ut irriterande för att jag tycker att både grupper vill att de säger rätt på varandra men inte betyder att de bråkar, de diskutera bara om en sak vad de kommentera sina åsikter.

Jag tycker att har lite fel mot henne för att hon bryr sig inte vad alla människor ska tänka om henne. Det hennes liv och upp till henne vad hon vill göra. Hon har egen liv. Det är dåligt antar jag för att om hon är smart, hon skulle inte visa silikon bröst på bloggen och hon skulle inte äta barnmat det var ingen bra på kropp. Kroppen är känslig man bli dö eller på sjukdom. Jag har egen tänka ”Om gud ge någonting åt oss vi måste acceptera även om vi tycker inte det” Vi behöver inte ändra den om vi skall ändra kroppen bli förstör vår kropp. Vi måste tänka på vår hälsa. Jag tror att om killar träffa henne då ska killarna inte respektera henne. Jag tror att hennes föräldrar som måste tar ansvar. Man kan bli påverka till andra ungdomar att de vill kopiera henne men det är inte kissie som ska ta svar för dem. Det var inte bra reklamen heller till barnen började göra också och undrade.

Jag antar att hon måste ha begränsa när hon skriver på bloggen.men ändå hon kan berätta sina egna liv och vad hon gjorde på en dag.. Hon behöver inte skriva sina privatisering. Hon utseende är inte vacker för att det syns på en gång att hon har gjort operation.
Om jag är kissie exempel Jag ska jobba inte på det sättet för att jag tänker på mitt liv i framtiden och jag är ung det finns många jobb eller man kan tjäna pengar på bra sätt. Om jag är föräldrar av kissie jag tar hand min dotter och förklara till henne att hon är fel väg. Alla föräldrar har rätt att sträng attityd till sitt barn.

Jag tycker att bra kolla på debattprogram för att man lära sig hur ska man argument på en debatt. Det var faktiskt intressant. Jag gillar att diskutera med klasskamrat.
Man lära sig mer svenska. Jag minns när jag var på mitt land jag gillade argumentera med klasskamrat det var väldigt lätt eftersom jag användande på mitt språk men det kommer också på svenska hoppas jag.

4 kommentarer:

  1. ja, precis som du sa.Om Gud ge någonting åt oss vi måste acceptera även om vi tycker inte det”. Jag tycker som du tycker. Om vi ändra någonting i våra kroppen kanske i framtiden ska vi få sjukdom. Och hälsar är det viktigt också. Vi måste tänka först före vi ska gör nångonting. Men vi visste inte vad ska hände i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med också om att om hon är klok i huvud skulle hon inte skriva så där. Också äta barnmat för att gå ner i vikt. Det tycker jag absolut helt fel sätt att man ska banta. Jag håller iform också men jag träna mycket och äta frukt istället för middag.

    SvaraRadera
  3. bra att ni hålla med mig..det var väldigt sant.

    SvaraRadera
  4. Absolut bloggaren som t.ex. Kissie vill ju bara tjäna pengar utan att göra något rikting arbete och utan att ha någon utbildning. Jag antar att många andra bloggaren drömmer att leva på sitt skrivande också så att det kommer alltid att finnas såna personer som Kissie som vill leva ett provocerande liv och även kanske hitta på saker som kan vara spännande för andra att läsa på bloggen.

    SvaraRadera