tisdag 8 mars 2011

Debattprogram

I dag har vi kollat på ett debattprogram som handlade om Kissies blogg. och sedan hade vi haft ett debat i klassen mellan två grupper, en som var för och den andra var mot om att Kissie skulle ta ansvar om det som hon skriver på sin blogg. jag tyckte att det var jätte-bra diskussionen och för mig, jag tänker att det är jätte-bra att skriva på bloggen om sitt liv, eftersom det är jätte-kul, men det finns gränsen, om det som man måste skriva på bloggen. Skriva på bloggen måste inte vara en retorik för att provocera andra, (som sa en person i debaten) eller en reklam för att påverka människor att göra precis det som man skriver på bloggen. Ibland skriver man en sak på bloggen och säger man sedan att det är bara på skoj. Men unga människor som läser, de tar saker på allvarigt och kan bli influera på det som man sätter på bloggen. Jag tycker inte att det är jätte-kul, man måste respektera gränsen eftersom bloggen är en bokhylla till dörren för alla, barnen och vuxna.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det stämmer att personer som läser en blogg kan ta på allvar och göra som det står i bloggen.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också samma som du. man måste respektera gränsen. Men ibland bloggare skriver inte bra blogg.Så ungdomar som läser bloggen måste tänka först, tycker jag. Det måste inte man ska göra samma som bloggen har skrivit.

    SvaraRadera
  3. Precis så många bloggaren skriver ärligt sagt skit på sina bloggar utan att tänka efter. Om t.ex. någon av dem skulle vilja få sitt skrivande publicerad i någon tidskrift då skulle det aldrig hända. Bloggaren skriver precis vad de vill och kanske till och med sådana saker som de aldrig skulle vägra säja till andra. En blogg kan även tjäna till att kränka andra människor och sprida rykten. Man måste verkligen få folk att tänka efter innan de skriver någonting, det måste ju finnas vissa gränser.

    SvaraRadera