tisdag 15 mars 2011

Lagen skulle aldrig gå att tillämpa


Vi har pratat om "Man måste man ha en lag att hjälpa människor eller behöver inte"
Jag stod på "nej" för att jag tyckte att det behöver ingen lag att hjälpa. Det är frivilligt at hjälpa från hjärta. Lagen skulle aldrig gå tillämpa . Man få straffa eller böter nej, det går inte. exempel många människor som är fattiga varför andra människor som är rika fortsätter att hjälpa dem för att de hjälper från hjärta. vi behöver inte ha lagen tycker jag. Om vi vill hjälpa som en man ligger på gatan och han vill inte så vi går vidare bara. även inget vittne för att vi har bara ett vittne det är "Jesus" Han ser allt som vi gör varje dag. Människor som tror på gud.
Om du är vittne du kan önska att inte säga ditt namn och visa inte din bild så är det lätt. Så dina familjer bli rädda av dem.
Om du hjälpa från ditt hjärta det kommer du få dubbelt så mycket. Om du kan inte hjälpa honom/henne. ex. Jag kan inte simma, Jag kan inte hjälpa dem och jag tänker så här, att Jag har en mun och jag har röst som kan använda att få hjälp. Jag kan rädda dem men jag måste tänka hur ska jag hjälpa dem så att blir bra till slut. Jag behöver inte ha ett vittne för att säga till andra människor, Om jag har gjort mitt bäst så jag är nöjd. Alla människor har bra moral men de vill inte riskera er livet. Alla människor har friheter och rättigheter, vi måste respektera varandra. för mig jag skulle hjälpa på bra sättet.
Jag tycker att det är bra att diskutera om det. Man kan lyssna vad de andra säger om lagen.
Det var intressant artikel. Jag tycker är bra argumentation.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Kärleks-glädje!!! :) Det bara Gud som kan bedöma oss om vi gör rätt eller fel. Ingen som kan bedöma att vi gör någon fel. Ingen Lag heller att kan påverka eller tvinga oss att göra något. Därför Gud skapade oss människor unika. Vi kan bestämma själv!!!

    SvaraRadera
  2. Det är sant att vi kan bestämma själv för att hjälpa andra människor utan att använda lagen. Det känns bättre när man kräva någon särskilt det kommer från hjärta.

    SvaraRadera