måndag 14 mars 2011

Lagen kan påverka människor att ha en bra moral

I dag har vi haft en spännande diskussion. Jag tyckte att det var jätte-bra diskussionen. För mig, jag tror att det är bra att det ska finnas en lag som säger att alla människor får hjälpa människorna som drabbas av olycka mitt i stan och behöver ett akut hjälp. Man kan inte bara åka förbi när livet på en människa är i fara. Vi vet att vi lever i ett land där det finns många olika nationaliteter. Ibland vill inte man hjälpa andra som får stort problem mitt i stan eftersom man har olika nationalitet, man är rädd att få straffen, för mig jag tycker synd om det. Jag vill inte hjälpa bara de människorna som jag känner eller de som kommer från Afrika, jag vill hjälpa alla utan distinktion av rasen. Det är därför lagen är jätte-viktig och kan påverka människor att ha en bra moral.

2 kommentarer:

  1. ja,jag håller med dig att lagen kan påverka människor att ha bra moral även om någon vill inte följa men moral kan gör de tänker på,tycker jag.

    SvaraRadera
  2. bra skriver, jag är med. När många nationaliteter bor tillsammans i en stad måste dem lämna sin tro och blir en gemenskap.

    SvaraRadera