tisdag 8 mars 2011

Debattprogrammet

Vi tittade på ett debattprogramm som handlade om Kissies blogg. Seden delade vi på två sidor. Min grupp stod på för sidan men när vi diskuterade i våran grupp var vi både för och emot det gjorde mig förvirrad eftersom jag tänkte att vi skulle bara vara för Kissies blogg.

Jag vet att i Sverige har vi yttrandefrihet och ingen censur. Det innebär att Kissie har rätt att skriva vad hon vill men jag tyckte att Kissie måste tänka vad hon skriver. Det finnas personer som läser hennes blogg gör saker som hon gör till exempel äta barn mat för att gå ner i vikt. Alla som skriver en blogg har ett moraliskt ansvar.

2 kommentarer:

  1. jag tror att det finns i Sverige censur därför att de hålla på undersöka en reklamen innan ska spela på tv. Man måste ha finnas i Sverige även andra laändet.

    SvaraRadera
  2. Jag håller på med dig. Det är sant att alla kan skapa en blogg eller flera bloggar men man måste vara lite vuxna eller tänka lite innan man skriva nånting.

    SvaraRadera